Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 24 Απριλίου 2020


Περιστέρι, 23 Απριλίου 2020
Αγαπητά μου παιδιά, σας χαιρετώ! Το διαφορετικό μας Πάσχα τελείωσε. Ελπίζω να τα περάσατε όσο το δυνατόν καλύτερα. Ομολογουμένως, ήταν διαφορετικό, αλλά νομίζω πως ήταν και πολύ ιδιαίτερο, με τα κεράκια και τις λαμπάδες στα μπαλκόνια, περιμένοντας τις καμπάνες να χτυπήσουν την Ανάσταση. Με τα βεγγαλικά, που εγώ για πρώτη φορά τα απόλαυσα από την «ασφάλεια» του σπιτιού μου, με τις ψησταριές στα μπαλκόνια και τις αυλές, με το γιορτινό τραπέζι μαζί με τα αγαπημένα μας άτομα… Ελπίζω να μην φάγατε πάρα πολύ, γιατί σας έχω ετοιμάσει «αποστολές»! Συνεχίζοντας αυτήν τη «εκ αποστάσεως» επικοινωνία μας, σας προτείνω τα ακόλουθα:

ΑΠΟΣΤΟΛΗ 1η – ΓΛΩΣΣΑ-  ΓΡΑΠΤΗ ΕΚΦΡΑΣΗ:
« Περιγράφω το σπίτι μου».
Για να περιγράψω σωστά το σπίτι μου, θα πρέπει να αναφέρω τα εξής:
Ø Πού βρίσκεται;
Ø Ποια είναι η ιστορία του; ( δηλαδή πότε χτίστηκε; Από ποιον χτίστηκε; Γιατί χτίστηκε;)
Ø Πώς το γνωρίσατε; ( π.χ. μετακομίσατε σε αυτό; Ζούσατε από την αρχή σε αυτό; )
Ø Πώς είναι εξωτερικά; (ποια είναι η γενική εντύπωση που έχει κάποιος όταν το βλέπει από μακριά για πρώτη φορά-  Ποια είναι η εξωτερική του εμφάνιση με λεπτομέρειες ( υλικά κατασκευής – αντικείμενα που υπάρχουν εξωτερικά)
Ø Πώς είναι το εσωτερικό του; ( τι χώρους έχει – ποια αντικείμενα μπορεί κανείς να δει μέσα του)
Ø Πώς χρησιμοποιείται σήμερα; ( ποια άτομα ζουν ή έζησαν εκεί;)
Ø Σκέψεις και συναισθήματα που έχω για το κτίσμα αυτό
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ:
ü Για να γράψω σωστά μια περιγραφή ενός κτίσματος, θα πρέπει να χρησιμοποιήσω τα κατάλληλα επίθετα. Πρέπει να διαλέξω σε  ποια αντικείμενα – πράγματα θα χρησιμοποιήσω επίθετα και να βρω τα πιο κατάλληλα επίθετα για αυτά.
ü Θα πρέπει να χρησιμοποιήσω  προσδιορισμούς του τόπου ( λέξεις ή φράσεις που φανερώνουν τόπο)
ü Να τοποθετήσω  τα ρήματα μου στον ενεστώτα, στο ΄γ ενικό ή ΄γ πληθυντικό πρόσωπο ( μπορώ να χρησιμοποιήσω και αόριστο χρόνο, αν μιλήσω για την ιστορία του κτίσματος)
ΘΥΜΑΜΑΙ:
Τι ρόλο έχουν τα επίθετα σε μια περιγραφή κτιρίου;
v Δίνουν περισσότερες πληροφορίες για τα πράγματα που περιγράφονται
v Κάνουν μια περιγραφή πιο ζωντανή, σαφή, ακριβή και παραστατική
v Μας μεταφέρουν κάποιο σχόλιο που θέλει να κάνει ο συγγραφέας για αυτά που περιγράφει ( δηλαδή την προσωπική ματιά του συγγραφέα)
v Θα πρέπει να ταιριάζουν στο πράγμα- αντικείμενο που περιγράφω
Οι προσδιορισμοί του τόπου , φανερώνουν το «πού»
και μπορεί να είναι;
v Τοπικά επιρρήματα ( π.χ.: εδώ – εκεί, μέσα – έξω, μακριά – κοντά, πάνω – κάτω κ.τ.λ.) , δες και Γραμματική σελ. 163
v Φράσεις με προθέσεις ( από, για, σε, προς, κατά, μέχρι, ως, ίσαμε) – π.χ.: από την αυλή, μέχρι τον δρόμο, προς τα αριστερά κ.τ.λ.
ΕΧΟΥΜΕ ΓΡΑΨΕΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ!
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΟΠΙΚΟΥΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ
ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΠΙΚΟΥΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ

ΑΠΟΣΤΟΛΗ 2η : ΓΛΩΣΣΑ – ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Για να θυμηθώ τη χρήση και τη λειτουργία των επιθέτων και των τοπικών προσδιορισμών, κάνω το φυλλάδιο με τις επαναληπτικές εργασίες: « ΓΛΩΣΣΑ 4

ΑΠΟΣΤΟΛΗ 3η – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΑ ΚΕΦ. 2 – 3 – 4
ΚΕΦ. 2: Δεκαδικοί αριθμοί ( βλ. βιβλίο σελ. 12)

ΚΕΦ. 3: Μετατροπή δεκαδικών σε κλάσματα και αντίστροφα               ( βλ. βιβλίο σελ. 14)

Κεφ. 4: Σύγκριση φυσικών ή δεκαδικών αριθμών                                     ( βλ. βιβλίο σελ. 16)

Αφού κάνω καλή επανάληψη στα κεφ. από το βιβλίο, από το  τετράδιο Μαθηματικών και από τα φυλλάδια που έχουμε κάνει, μετά κάνω το φυλλάδιο με τις επαναληπτικές εργασίες                                             «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 3»


ΑΠΟΣΤΟΛΗ 4η – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΛΥΣΕ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ «ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ 1»
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ:
Ø Γράψε σε ένα πρόχειρο τα δεδομένα και τα ζητούμενα
Ø Οργάνωσε τις πληροφορίες του προβλήματος ( π.χ. πίνακας)
Ø Επέλεξε τη σειρά των πράξεων που θα κάνεις ( αρκετές φορές με βοηθά να αντικαταστήσω τους αριθμούς των προβλημάτων με μικρότερους και ευκολότερους αριθμούς, για να βρω τις πράξεις που θα κάνω)
Ø Κάνε επαλήθευση των πράξεων σου
Ø Απάντησε στις ερωτήσεις των προβλημάτων
Ø Έλεγξε αν οι απαντήσεις σου είναι λογικές
Ø Λύσε όσα προβλήματα μπορείς!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ 5η – ΦΥΣΙΚΗ: ΕΝΟΤΗΤΑ «ΕΝΕΡΓΕΙΑ»
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΑ ΚΕΦ. 1: «ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ» ΚΑΙ
ΚΕΦ. 2: «ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ»
Ø Από το «πορτοκαλί» βιβλίο μου, σελ. 20- 22 και 23-25
Ø Από το «πράσινο» βιβλίο μου, σελ. 12 – 17
Ø Με τη βοήθεια των παρακάτω συνδέσμων:

ΚΕΦ. 1= ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

ΚΕΦ. 2 = ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ




Ή ΑΛΛΙΩΣ

ΚΕΦ. 1 = ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ


 ΚΕΦ. 2 = ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ



ΜΟΛΙΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΩ ΚΑΛΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΜΟΥ, ΚΑΝΩ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ «ΕΝΕΡΓΕΙΑ 1».



ΑΠΟΣΤΟΛΗ 6η – ΙΣΤΟΡΙΑ

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΑ ΚΕΦ. 1 ΚΑΙ ΚΕΦ. 2
 ΑΠΟ ΤΗΝ 3η ΕΝΟΤΗΤΑ
ΚΕΦ. 1: Η ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Από το βιβλίο σελ. 74-77



ΚΕΦ. 2: Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΣΤΗ ΜΟΛΔΟΒΛΑΧΙΑ
Από το βιβλίο σελ. 78 – 81
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ
Αφού κάνω καλή επανάληψη στα 2 αυτά κεφ. κάνω τις επαναληπτικές εργασίες στο φυλλάδιο «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1»


 Σας έχω και μερικές προτάσεις για την «ώρα του παιδιού», για τις ώρες της χαλάρωσης και της διασκέδασης:
v Όμορφα παζλ
v Super Bubbles – παιχνίδι
v Target – παιχνίδι
v Hangman – κρεμάλα στα αγγλικά
v The doors – παιχνίδι
v free kicks – για …ποδοσφαιρόφιλους
v ζωγραφική με πινέλο – για όσους έχουν καλλιτεχνική φύση!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑΚΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΚΑΙ ΕΔΩ:

ΓΙΑ ΝΑ «ΠΑΙΞΟΥΝ» ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΕΓΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΟ Adobe Flash Player
Ίσως κάποιοι από σας να κουραστήκατε από όλο αυτό και με το δίκιο σας. Κι εγώ ο ίδιος αναρωτιόμουν αν όλο αυτό που ζούμε είναι πραγματική ζωή. Ώσπου θυμήθηκα αυτό που είχε πει ο μεγάλος Αϊνστάιν :
« Υπάρχουν δύο μόνο τρόποι να ζήσεις τη ζωή σου. Ο ένας είναι, σαν τίποτα να μην είναι θαύμα. Κι ο άλλος είναι, σαν όλα να είναι ένα θαύμα».
Με πολύ αγάπη,
Ο δάσκαλός σας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου