Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 3 Απριλίου 2020

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΠ΄Ο ΑΠΟΣΤΑΣΗ - ΗΜΕΡΑ 3

Περιστέρι, 5 Απριλίου 2020
Αγαπητά μου παιδιά γεια σας,
Εύχομαι το γράμμα μου να σας βρει όλους καλά, γεμάτους υγεία, υπομονή και δύναμη, όπως είμαι κι εγώ!
Ξεκινάει μια καινούρια εβδομάδα, πάντοτε με καραντίνα. Για να ξεχάσουμε , λοιπόν, την απομόνωση σας ετοίμασα μερικές καινούριες αποστολές. Αλήθεια, δε μου έχετε πει τη γνώμη σας ακόμη για τις προηγούμενες αποστολές! Σας άρεσαν  ή δεν σας άρεσαν; Αν έχετε κάποιες ιδέες για αποστολές, είμαι έτοιμος να τις ακούσω!!! Πάμε να δούμε τις επόμενες;;;
ΑΠΟΣΤΟΛΗ 1Η – ΓΛΩΣΣΑ
Κάνω επανάληψη από τα βιβλία μου ( Γλώσσας – Γραμματικής) και από τα τετράδιά μου, στη Γραμματική της Ενότητας 1:
Ø  Τους χρόνους των ρημάτων ( όλους πολύ καλά!)
Ø  Εκφράσεις χρόνου ( χρονικά επιρρήματα – χρονικές προτάσεις – φράσεις που εκφράζουν χρόνο)
Αφού κάνω σωστή επανάληψη, κάνω το φυλλάδιο:
ΓΛΩΣΣΑ 3

ΑΠΟΣΤΟΛΗ 2Η – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Κάνω επανάληψη στο κεφ. 1 – ΦΥΣΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ από το βιβλίο μου και κάνω το φυλλάδιο ΦΥΣΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ 1


ΑΠΟΣΤΟΛΗ 3Η – ΟΔΗΓΙΕΣ
Είστε γιατρός στην ομάδα που δημιούργησε το υπουργείο υγείας, για την αντιμετώπιση της επιδημίας του Κορινοϊου. Σας ανέθεσαν να φτιάξετε έναν κατάλογο με οδηγίες προστασίας από τον Κορωνοϊό. Οι οδηγίες που θα φτιάξετε απευθύνονται σε μικρά παιδιά, σε συνομηλίκους σας και σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ:
Ø  Θυμηθείτε με ποιες εγκλίσεις δίνουμε οδηγίες.
Ø  Θυμηθείτε ποια έγκλιση χρησιμοποιούμε όταν μιλάμε σε άτομα μικρότερης ηλικίας – σε άτομα ίδιας ηλικίας – σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας
( ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ Ή ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΑΣ ΟΣΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΓΚΛΙΣΕΙΣ – ΓΡΑΨΤΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ Ή ΣΕ WORD)

ΑΠΟΣΤΟΛΗ 4Η – ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Επιλέξτε ένα από τα παρακάτω κείμενα και γράψτε την περίληψή του:
ΚΕΙΜΕΝΟ Α
Ο φίλος μας το δάσος

Ο χρόνος κυλούσε παράξενα στο δάσος. Θρόιζε μαζί με τα πράσινα φύλλα της άνοιξης ή έπεφτε αργά μαζί με τις νιφάδες του χιονιού. Έσταζε από τα κλαδιά μαζί με τις σταγόνες της φθινοπωρινής βροχής ή χόρευε σαν διαμαντόσκονη στις αχτίδες του καλοκαιριάτικου ήλιου. Κυλούσε μαζί με τη ζωή και γινόταν ένα μ' αυτή.

Υπήρχαν πλάσματα στο δάσος σαν τα Εφήμερα, τα μικρά έντομα που φτερούγιζαν πάνω από τα ρυάκια το Μάη και που ζούσαν μονάχα μια μέρα. Ήταν περίεργο, όταν σκεφτόσουν πως μόλις και προλάβαιναν να δουν μια δεύτερη ανατολή, αν το προλάβαιναν κι αυτό. Υπήρχαν άλλα ζωάκια που ζούσαν πολλά ή λίγα καλοκαίρια και χειμώνες. Και τέλος, υπήρχαν οι πράσινοι γίγαντες, τα δέντρα, που κανένας δεν ήξερε πόσο ζούσαν. Τα ίδια το ήξεραν, αλλά τα δέντρα ένιωθαν τόσο διαφορετικά το χρόνο!

Υπήρχε η ώρα του φαγητού και η ώρα του ύπνου. Υπήρχε η ώρα που έκανε κρύο, ζέστη, που είχε βροχή ή αέρα. Και κάποτε έφτανε η ώρα που το κάθε πλάσμα χανόταν και οι γείτονες του δεν το ξανάβλεπαν ποτέ. Όλα αυτά ήταν φυσικά. Αλλά ο χρόνος που ξέρουν τα ρολόγια ήταν κάτι αφύσικο για το δάσος.



ΚΕΙΜΕΝΟ Β
Ζούμε στην εποχή του τσιμέντου και της πολυκατοικίας.
Κι εγώ τώρα κάθομαι σε πολυκατοικία. Έχω ένα εσωτερικό δυάρι στον τρίτο όροφο. Εσωτερικά τα λένε τώρα τα διαμερίσματα που δε βλέπουν στο δρόμο αλλά στην αυλή. Μα και η αυλή πια δε λέγεται αυλή αλλά ακάλυπτος χώρος.
Στις περισσότερες απ’ αυτές τις πολυκατοικίες, που χτίζονται η μια ύστερα απ’ την άλλη, σπάνια θα δεις παράθυρο. Είναι όλο μπαλκονόπορτες και βγαίνουν σ’ ένα μπαλκόνι, που *ζώνει την πολυκατοικία ένα γύρο και θυμίζει  κατάστρωμα βαποριού.
Όταν ήρθαμε σ’ αυτό το σπίτι, το πρώτο πράμα που πήρε το μάτι μου, σαν βγήκα στο μπαλκόνι, ήταν το αντικρινό μπαλκονάκι, που το είχαν περιτριγυρισμένο με σύρμα ως απάνω και έμοιαζε με κοτέτσι ή κλουβί άγριου ζώου. Μέσα σ’ αυτό το κλουβί τριγύριζε σαν φυλακισμένο αγριμάκι ένα παιδί κάπου τριών χρονών. Σε μια γωνιά του μπαλκονιού ήταν στοιβαγμένα καταγής παιχνίδια. Παναγιά μου και Χριστέ μου! Τι παιχνίδια και κακό είναι αυτό; Μεγάλα αυτοκίνητα από πλαστικό, κούκλες πελώριες, ελέφαντες, άλογα, όλα νεκρά και άψυχα. Το παιδί όμως δε γυρίζει να τα δει. Με τα δυο του χέρια κρατά το κάγκελο και χώνει το μουτράκι του ανάμεσα, προσπαθώντας να δει τις γάτες που τριγυρίζουν κάτω στην *πρασιά. ‘Η προσπαθεί να *καντζαρώσει το κάγκελο, να γαντζωθεί από το σύρμα, να σκαρφαλώσει πιο ψηλά. Σίγουρα, αν βγάλουν το σύρμα απ’ αυτό το μπαλκόνι, το παιδάκι θα σκαρφαλώσει στο  κάγκελο και θα βρεθεί κάτω, γιατί του έχουν αφαιρέσει την αίσθηση του κινδύνου.
Καλέ, γιατί αυτό το παιδάκι το κρατούνε κλειδωμένο ώρες ολόκληρες πίσω από τα σύρματα;
*ζώνω = περικυκλώνω
*πρασιά = ο εσωτερικός κήπος της πολυκατοικίας
*καντζαρώνω= πιάνομαι με τα νύχια
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ:
Ø Διαβάζω καλά το κείμενο και το χωρίζω σε παραγράφους
Ø Για κάθε παράγραφο βρίσκω και γράφω έναν πλαγιότιτλο
Ø Ενώνω τους πλαγιότιτλους με δικές μου λέξεις ή φράσεις ή προτάσεις
Ø Η περίληψη που θα γράψω είναι μόνο μια παράγραφος
Ø Ξεκινάω με τη φράση: «Το κείμενο αναφέρεται…» ή ο συγγραφέας του κειμένου αναφέρεται…»
Ø Η πρώτη πρόταση της περίληψης είναι η θεματική               ( δηλαδή είναι η πρόταση που μας φανερώνει το θέμα του κειμένου)

ΑΠΟΣΤΟΛΗ 5Η – ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ
ΚΑΝΕ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΑ ΚΕΦ. 18 – 23 ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΩΣΤΑ ΣΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΦΥΛΛΑΔΙΟΥ: ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Α
Μπορείς , αν θέλεις, να ακολουθήσεις τον παρακάτω σύνδεσμο, για να κάνεις της επανάληψή σου:
«Πατώντας» πάνω στα «κουμπιά»  Θεωρία  και QUIZ 1           QUIZ 2.  Το QUIZ 3 δεν λειτουργεί.
ΑΝ δεν μπορέσεις να ανοίξεις τα κουμπιά, ενδεχομένως να σου λείπει το Adobe Flash Player. Είναι ένα πρόγραμμα που υπάρχει ελεύθερο στο διαδίκτυο ( δεν πληρώνεις κάτι). Το κατεβάζεις πολύ εύκολα και το κάνεις εγκατάσταση στον υπολογιστή σου.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ: ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕΙ, ΟΧΙ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ!!!



ΑΠΟΣΤΟΛΗ 6Η : ΦΥΣΙΚΗ
 Γίνε ένας μικρός επιστήμονας και κάνε πειράματα στο δικό σου «εικονικό» εργαστήριο!!! Με τον παρακάτω σύνδεσμο, θα βρεθείς σε ένα «εικονικό εργαστήρι» για να πειραματιστείς με την ΕΝΕΡΓΕΙΑ. Ψάξτε το!!! Έχει πολύ ενδιαφέρον!!!

( ΑΝ ΔΕΝ ΑΝΟΙΓΕΙ, ΙΣΧΥΕΙ Η ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΥΜΒΟΥΛΗ)


ΚΑΙ ΤΩΡΑ…. ΠΑΙΧΝΙΔΙ!!!!
Ξέρεις «κρεμάλα»; Ξέρεις ΚΑΛΗ κρεμάλα;;;;
Παίξε ατελείωτες φορές κρεμάλα, ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο! Και μην «κλέβουμε» , έτσι;;;

ΞΑΠΛΩΣΤΕ ΑΝΑΠΑΥΤΙΚΑ… ΧΑΛΑΡΩΣΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΩΡΑΙΕΣ ΙΣΤΡΟΡΙΕΣ… Φτιάξτε και ποπ – κορν, πάρτε και πατατάκια, φωνάξτε και τους άλλους, να τα ακούσετε μαζί. Το παραμύθι γίνεται καλύτερο αν το ακούνε πολλοί μαζί….

Η Τελεία, Peter H. Reynolds, εκδόσεις ΑΙΣΩΠΟΣ,

Γραμμή 28, Davide Cali & Magali Le Huche, εκδ. Ίκαρος
Η βιβλιοθηκάριος της Βασόρας, Winter Jeanette, εκδ. Παπαδόπουλος

Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας, Όσκαρ Ουάιλντ.

ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ!!!
Με αγάπη και εκτίμηση,
Ο δάσκαλός σας

«Δεν υπάρχει τίποτε αδύνατο γι’ αυτόν που θα προσπαθήσει.» - Μέγας Αλέξανδρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου