Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 3 Απριλίου 2020

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ 1 - ΄Β ΜΕΡΟΣ


ΌΝΟΜΑ………………………………………………………………………………………..  Ημερομηνία:   1/4/2020
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ – ΕΝΟΤΗΤΑ 1Η

1.Υπογράμμισε τα ρήματα των παρακάτω προτάσεων και σημείωσε το χρόνο που βρίσκονται.
Ο πατέρας μου εργάζεται σε εργοστάσιο.    ………………………………………………………
Αύριο όλη την ημέρα θα παίζω με τα ξαδέρφια μου.    …………………………………………………………..
Έχω διαβάσει τα μαθήματά μου.     ………………………………………………………………
Ως το απόγευμα θα έχω τελειώσει τα διαβάσματά μου.   ……………………………………………………………
Έχω λύσει τις ασκήσεις της αριθμητικής.   ……………………………………………………………
Όλο το καλοκαίρι θα διαβάζω τα μαθήματά μου.   ………………………………………………………….
Η ομάδα μου νίκησε στους αγώνες του σχολείου.  ………………………………………………………….
Το καλοκαίρι ξυπνούσα στις εφτά το πρωί.  …………………………………………………………..
Στο χωριό κυνηγούσα πεταλούδες και πασχαλίτσες.  …………………………………………………
Εγώ είχα φύγει εκείνη την ώρα.  …………………………………………………………
Στο ταξίδι περάσαμε υπέροχα.  ……………………………………………………………
Αύριο θα ξυπνήσω πολύ νωρίς.  ………………………………………………………
Θα έχουμε γυρίσει πριν το σούρουπο.  …………………………………………………………
Το μεσημέρι θα ψήσουμε μπριζόλες.  …………………………………………………………..

2.Γράψε δίπλα από κάθε ρήμα σε ποιο χρόνο βρίσκεται.
Είχαμε πάει (…………………………………...) να μαζέψουμε ελιές στο χωριό του πατέρα μου. Τώρα κουρασμένοι, έχουμε πέσει (……………………………………) όλοι για ύπνο. Ξαφνικά ακούω (………………….……………….) μια διαπεραστική φωνή και πετάγομαι (………………………………)επάνω. «Μη θα σκοτωθείς (……………………………)» Μου έκοψε (……………………………………) το αίμα. Θόρυβος ακουγόταν (…………………………………….) πάνω απ΄ το κεφάλι μου. «Κάποιος θα έχει ανέβει(……………………………….) στη σκεπή», σκέφτηκα (……………………………….). Έτρεξα(…………………….…….)έξω και αντίκρισα(……………………………….) τη θεία που φώναζε(………………………..), διπλωμένη σχεδόν έξω από το παράθυρο, στο θείο μου που είχε σκαρφαλώσει(……………………………………….)
Στα κεραμίδια. «Θα εξαφανίσω(………………………………………..) οποιονδήποτε με ενοχλεί στον ύπνο μου» τον άκουσα(…………………………………..) να λέει. Μιλούσε (………………………………………) σε ένα ποντίκι.

3.Γράψε στο α΄πρόσωπο της οριστικής όλων των χρόνων τα παρακάτω ρήματα.
Ενεστώτας
γράφω
παίζω
πλένομαι
αγωνίζομαι
Παρατατικός




Αόριστος




Μ. Εξακολουθ.




Μ. Συνοπτικός




Παρακείμενος




Υπερσυντέλικος




Μ. Συντελεσμ.





4.Αναγνώρισε το χρόνο των ρημάτων.
οργώνουμε ……………………………………………………                 θα έχω καρφώσει …………………………………………
θα έχω ποτίσει ………………………………………………                  βάφετε………………………………………………………….
πλήρωνα ………………………………………………………..                ξύπνησες ……………………………………………………..
απαντούσαμε ………………………………………………….               έχω σκάψει …………………………………………………
είχε κοιμηθεί ……………………………………………………              θα σπρώχνω ………………………………………………..
θα λογαριάσω ………………………………………………….              χαιρετούσες ………………………………………………..
ρώτησα ………………………………………………………….                 θα στολίζετε …………………………………………………
                                                                  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου